De 2CV bestelauto (in de volksmond besteleend) werd in 1950 geintroduceerd onder de naam AU. In 1954 werd de motor opgewaardeerd van 375cc naar 425cc en de naam werd veranderd naar AZU
In 1963 werd de AK350 geintroduceerd. Deze werd geleverd met de motor en versnellingsbak uit de Ami6 (602cc met 22pk). Deze heeft meer laadruimte en wordt ingespeeld op de vraag vanuit het bedrijfsleven.
Deze zeldzame 2CV AK350 met een laag dak, mooi geribbeld plaatwerk, en ijzeren stuur is nooit in Nederland geleverd en dat maakt het een bijzondere auto.
Bij de aankoop van deze auto was deze in slechte staat zowel optisch als motorisch. Met plezier hebben wij deze auto een complete restauratie gegeven.
Het doel was om de Eend zo origineel mogelijk te laten met zoveel mogelijk originele onderdelen.
Optisch ziet deze auto er weer fabrieksnieuw uit. Er zijn enkele plaatdelen in de laadruimte vervangen door nieuw plaatwerk. Alles is volgens de originele productiemethode gelast met puntlassen.
Daarna is de auto van binnen en van buiten opnieuw gespoten in de originele kleur Gris-Rose.
Technisch is de auto in top conditie. Alle verschillende onderdelen zijn uitelkaar geweest, schoongemaakt en weer gemonteerd met nieuwe afdichtingen waar nodig.
De carburateur en motor zijn volledig gereviseerd samen met de remmen en de vering.
Deze auto word aangeboden in concoursstaat. Een mooie auto voor de Citrofiel of misschien als promotieobject voor een bedrijf.
Specificaties | |
---|---|
Merk | Citroën |
Model | 2CV |
Type | AK350 |
Carrosserie | Bestel auto |
Transmissie | Handmatig, 4 versn. |
Tellerstand | 100 km |
Bouwjaar | 1968 |
Vraagprijs | VERKOCHT |